کوه های مریخی چابهار

کوه‌ها معمولا یکی از مهم‌ترین بخش‌های اکوسیستم‌های طبیعی محسوب می‌شوند. برخی از کوه‌ها به‌حدی زیبا هستند که به شهرتی جهانی رسیده‌اند. البته کوه‌های نیز وجود دارند که با تمام زیبایی‌شان کمتر نامی از آن‌ها می‌شنویم. یکی از این نمونه‌ها، کوه‌های مریخی است که از مقاصد طبیعت‌گردی و جاهای دیدنی چابهار به شمار می‌آید.

کوه‌های مریخی چابهار را نه طبیعت سرسبز و نه قله‌های برفی‌ دیدنی کرده‌اند، بلکه تنها به‌سبب شکل ویژه‌‌شان متمایز شده‌اند. به جرات می‌توان گفت کوه‌های مریخی چابهار یکی از مواهب طبیعی منحصربه‌فرد ایران است و مشابه آن را در کمتر جایی از دنیا می‌توان پیدا کرد، مگر در سیاره‌ای دیگر همچون مریخ!

معرفی کوه‌های مریخی چابهار

کوه‌های مریخی چابهار که با نام کوه‌های مینیاتوری نیز شهرت دارد، از جاذبه های گردشگری استان سیستان و بلوچستان است و بخشی از طبیعت زیبای شهر همیشه بهاری چابهار محسوب می‌شود. متاسفانه این جاذبه طبیعی چندان مورد توجه واقع نشده و متاسفانه تاکنون اقدام مهمی برای ثبت این اثر طبیعی به‌عنوان یک ژئوپارک ملی در سطح جهان صورت نگرفته است. امیدواریم این اتفاق در آینده‌ای نزدیک به وقوع بپیوندد.

تاریخچه کوه‌های مریخی چابهار

کوه‌های مریخی چابهار از نوع رسوبی هستند و طبق نظر کارشناسان در گذشته‌های دور زیر تلی از خاک مدفون بوده‌اند که بر اثر گذشت زمان و بارش باران‌های موسمی از زیر خاک سر برآورده‌اند. فرآیندهای تکتونیکی به‌دلیل فرورانش پوسته عمان به زیر مکران و فرسایش آبی و بادی از جمله مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری این کوه‌ها بوده‌اند. شیارهای ریز و یکدستی روی کوه‌ها، سبب شده‌اند تا نام مینیاتوری به خود بگیرند و جلوه‌ای به واقع فرازمینی داشته باشند.

بهترین زمان سفر به کوه‌های مریخی چابهار

به‌دلیل قرارگیری در جنوب کشور، این منطقه در تابستان‌ها هوایی گرم و خشک دارد. همچنین وجود باد و گرد‌و‌خاک می‌تواند بازدید را مشکل کند. بنابراین بهترین زمان سفر به کوه‌های مریخی چابهار اوایل بهار، پاییز و زمستان است. برای بازدید سعی کنید ساعات اولیه روز یا هنگام عصر را انتخاب کنید تا تابش مستقیم آفتاب شما را اذیت نکند.

امکانات کوه‌های مریخی چابهار

خوشبختانه مجتمع گردشگری کوه‌های مریخی برای رفاه حال گردشگران و استفاده از ظرفیت بالقوه‌ آن تاسیس شده است که امکانات مناسبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این مجتمع با مساحتی بالغ بر هفت هکتار، بین کوه‌های مریخی و ساحل دریای عمان ساخته شده است و شامل دو سالن ویژه اردوهای دانش‌آموزی، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، ۶ سوییت، آلاچیق و سکوی ویژه رصد ستارگان می‌شود.

اقامت در کوه‌های مریخی چابهار

اگر قصد دارید شبی را در مریخ زمینی چابهار بگذارنید، گزینه‌ هیجان‌انگیز کمپینگ پیش روی شما است. کمپینگ گردشگری کوه‌های مریخی در نزدیکی دریای عمان قرار دارد و مکانی مناسب برای برپایی چادر است. اگر به کمپینگ علاقه‌ای ندارید، می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستاهای اطراف یا هتل‌های چابهار اقامت کنید.

پست های مرتبط

هتل قیمت مناسب کیش

تعیین بودجه سفر از اولین اقداماتی است که برای برنامه ریزی سفر انجام می‌شود. اگر بودجه محدودی دارید و به… بیشتر بخوانید

تهران نجف

نجف به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و مقدس شیعیان، میزبان شیعیان از سرتاسر دنیاست. پرواز نجف از پرطرفدارترین پروازها… بیشتر بخوانید

بلیط آنتالیا

خرید بلیط تهران آنتالیا یکی از محبوب‌ترین پروازهای ترکیه در میان مسافران ایرانی است.اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، باید… بیشتر بخوانید

به بحث بپیوندید

جستجو
اندازه
قیمت
امکانات رفاهی
امکانات

مقایسه اقامتگاه ها

مقایسه