فرق تله کابین و تله سیژ

تله کابین: تله‌کابین از یک حلقه طولانی کابل فولادی تشکیل شده که میان دو ایستگاه تنیده شده و دکل‌هایی در میان آن دو ایستگاه، کابل را در طی فاصله نگه می‌دارند. در فواصل مساوی کابین‌هایی به کابل وصل می‌شوند و کابل توسط موتوری برقی در یکی از ایستگاه‌ها به حرکت در می‌آید.

تله استیژ: یک نوع وسیله جابه‌جایی یا بالابر هوایی است که شباهت زیادی به تله کابین دارد، اما مانند تله کابین دارای اتاقک نبوده و به جای آن از یک صندلی ایمن ساخته شده است.

تله سیژ معمولاً در پیست‌های اسکی، پارک های تفریحی و جاذبه های گردشگری به کار می‌رود. این بالابر از یک حلقه کابل فولادی پیوسته بین دو ایستگاه تشکیل شده که مجموعه ‌ای از صندلی‌ها را جابه‌جا می‌کند، معمولاً تعدادی دکل میانی کابل را نگه می‌دارند و بسته به کارایی سیم نقاله، این طنابراه مسافربری می تواند گاهی تا 4000 مسافر را در ساعت می جابه جا کند.

پست های مرتبط

هتل قیمت مناسب کیش

تعیین بودجه سفر از اولین اقداماتی است که برای برنامه ریزی سفر انجام می‌شود. اگر بودجه محدودی دارید و به… بیشتر بخوانید

تهران نجف

نجف به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و مقدس شیعیان، میزبان شیعیان از سرتاسر دنیاست. پرواز نجف از پرطرفدارترین پروازها… بیشتر بخوانید

بلیط آنتالیا

خرید بلیط تهران آنتالیا یکی از محبوب‌ترین پروازهای ترکیه در میان مسافران ایرانی است.اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، باید… بیشتر بخوانید

به بحث بپیوندید

جستجو
اندازه
قیمت
امکانات رفاهی
امکانات

مقایسه اقامتگاه ها

مقایسه