عید کاشان کجا بریم؟

کاشان با جاذبه‌های تاریخی پرنقش‌و‌نگار، روستاهای خوش‌آب‌و‌هوا و مراکز خرید سنتی و مدرن، گزینه‌ای مناسب برای گشت‌وگذار در نوروز است.

جاهای دیدنی کاشان به جاذبه‌های تاریخی محدود نمی‌شود و در نزدیکی این شهر، روستاهای خوش‌آب‌و هوایی قرار دارند که مملو از باغ‌های سرسبز هستند. به‌دلیل اقلیم گرمسیر شهر کاشان، باغ‌های اطراف آن در نوروز پر از شکوفه می‌شوند و بازدید از آن‌ها در نخستین روزهای بهار لطف دوچندان دارد.
کاشان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است و در گوشه‌و‌کنار آن خانه‌های تاریخی، مساجد و حمام‌های قدیمی و تپه‌های باستانی به چشم می‌خورند. در نخستین روزهای بهار و هم‌زمان با تعطیلات نوروز، گردشگران زیادی برای بازدید از دیدنی‌های این شهر، کاشان را به‌عنوان مقصد سفر نوروزی انتخاب می‌کنند.

عید کاشان کجا بریم:

باغ فین نمونه‌ای زیبا از باغ های ایرانی در کاشان است که نام آن به‌همراه هشت باغ ایرانی در دیگر شهرهای کشور به‌طور مشترک در فهرست میراث جهانی یونسکو به چشم می‌خورد. منطقه فین کاشان به‌دلیل آب‌و‌هوای مناسب و طبیعت زیبا از دیرباز مورد توجه پادشاهان بود.

خانه طباطبایی ها :

خانه طباطبایی ها در محله «سلطان امیر احمد» کاشان قرار دارد. این خانه تاریخی که قدمت آن به دوره حکومت قاجار می‌رسد، توسط یکی از بازرگانان شهر به نام «حاج سید جعفر طباطبایی نطنزی» احداث شد. ساخت این بنا ۱۰ سال طول کشید و معمار آن، استاد «علی مریم کاشانی»، طراح بنای تیمچه امین الدوله بازار کاشان بود.

تپه سیلک

تپه سیلک منطقه‌ای باستانی در جنوب غربی کاشان است که باستان‌شناسان از آن به‌عنوان قدیمی‌ترین زیگورات ایرانی یاد می‌کنند. در این تپه و نواحی اطراف آن آثاری باستانی کشف شده است که قدمت تپه سیلک را به حدود ۸,۰۰۰ سال پیش و دوره نوسنگی می‌رساند.امروزه بخشی از آثار باستانی تپه سیلک در موزه لوور پاریس قرار دارند. بخش دیگری از این آثار نیز در موزه‌ ملی ایران، موزه باغ فین و موزه هم‌جوار با تپه سیلک نگهداری می‌شوند.

خانه بروجردی ها

خانه بروجردی ها از زیباترین خانه‌های تاریخی ایران در جنوب شرقی کاشان است. قدمت این خانه به دوره قاجار می‌رسد و ساخت آن در حدود ۱۸ سال، از سال ۱۲۹۲ تا ۱۳۱۰ هجری قمری (۱۲۵۳ تا ۱۲۷۱ شمسی) طول کشیده است. در خانه بروجردی ها نمونه‌هایی نفیس از طراحی معماری مانند گچ‌بری‌ها و آینه‌کاری‌ها دیده می‌شود که اثر دست بیش از ۱۵۰ معمار و بنا است.

مسجد جامع کاشان

مسجد جامع کاشان که با نام مسجد جمعه کاشان نیز شناخته می‌شود، از بناهای تاریخی این شهر با قدمت دوره سلجوقی است. این بنا قبل از دوره اسلام، آتشکده زرتشتیان بود و بعدها با گرایش بیشتر ساکنان کاشان به اسلام، به مسجد تبدیل شد.

خانه عباسیان

خانه عباسیان در زمان ساخت، پنج حیاط و پنج طبقه داشت که با مرگ صاحب آن به‌مرور از یکدیگر جدا و به پنج خانه مستقل تبدیل شد. طبقه‌های نخست این پنج ساختمان در سطحی پایین‌تر از حیاط قرار دارند که سبب تفاوت این بناها با دیگر خانه‌های تاریخی کاشان شده است. نام عباسیان را از نام یکی از صاحبان این خانه تاریخی در دوره‌های بعد انتخاب کردند.

پست های مرتبط

هتل قیمت مناسب کیش

تعیین بودجه سفر از اولین اقداماتی است که برای برنامه ریزی سفر انجام می‌شود. اگر بودجه محدودی دارید و به… بیشتر بخوانید

تهران نجف

نجف به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و مقدس شیعیان، میزبان شیعیان از سرتاسر دنیاست. پرواز نجف از پرطرفدارترین پروازها… بیشتر بخوانید

بلیط آنتالیا

خرید بلیط تهران آنتالیا یکی از محبوب‌ترین پروازهای ترکیه در میان مسافران ایرانی است.اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، باید… بیشتر بخوانید

به بحث بپیوندید

جستجو
اندازه
قیمت
امکانات رفاهی
امکانات

مقایسه اقامتگاه ها

مقایسه