اطراف رشت کجا بریم؟

رشت، شهر باران با بهاری پر از سرسبزی و طراوت، تابستانی گرم و دلچسب، پاییزی با هوای مه‌آلود و ابری و زمستان‌هایی معتدل، یکی از بهترین مقاصدی است که می‌توان در روزهای مختلف سال به آن سفر کرد. مردم این شهر بسیار خون‌گرم، مهربان و مهمان‌نواز هستند. رشت از آن دسته شهرهایی است که اگر یک بار به آن سفر کنید، عاشق آن خواهید شد و بدون شک، باز هم به آن سفر خواهید کرد.

اطراف رشت کجا بریم:

موزه میراث روستایی

موزه میراث روستایی گیلان، اولین موزه میراث روستایی ایران در پارک جنگلی سراوان است که تاریخ، فرهنگ، صنایع دستی، زندگی و سنت‌های گیلان را به نمایش می‌گذارد. شما با بازدید از این موزه، می‌توانید با معماری صد ساله مناطق جلگه‌ای و کوهستانی استان گیلان آشنا شوید و برای عزیزانتان سوغاتی بخرید.

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان، با ۱۴۸۷ هکتار وسعت در قسمت غربی جاده‌ رشت تهران قرار دارد و با وجود فضایی سرسبز و جادویی، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری اطراف رشت محسوب می‌شود. سراوان، یکی از قدیمی‌ترین زمین‌های جنگلی گیلان است که پوشش گیاهی منحصربه‌فرد آن در ارتفاع ۵۰ تا ۲۵۰ متری از سطح دریا، این پارک را تبدیل به مکانی با اهمیت و ویژه کرده است.

پارک جنگلی و ساحلی درنیکا

پارک جنگلی و ساحلی درنیکا در نزدیکی امامزاده هاشم قرار دارد. این پارک با محیطی دنج و آرام، از یک طرف به رودخانه سپیدرود و از طرف دیگر به جنگل منتهی می‌شود. یک پارک کوچک برای بچه‌‎ها و آلاچیق از جمله امکانات این پارک هستند که برای بازدید در فصل بهار و تابستان، بسیار مناسب است.

روستای پیر بازار

روستای پیر بازار در فاصله ۶ کیلومتری در شمال شهر رشت قرار دارد و بسیاری از افراد، آن را بخشی از خود شهر رشت می‌دانند. این روستا با بافت سنتی و بازار قدیمی و آب و هوایی دلچسب از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اطراف رشت است که برای بازدید از آن به حدود دو ساعت زمان نیاز دارید.

پست های مرتبط

هتل قیمت مناسب کیش

تعیین بودجه سفر از اولین اقداماتی است که برای برنامه ریزی سفر انجام می‌شود. اگر بودجه محدودی دارید و به… بیشتر بخوانید

تهران نجف

نجف به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و مقدس شیعیان، میزبان شیعیان از سرتاسر دنیاست. پرواز نجف از پرطرفدارترین پروازها… بیشتر بخوانید

بلیط آنتالیا

خرید بلیط تهران آنتالیا یکی از محبوب‌ترین پروازهای ترکیه در میان مسافران ایرانی است.اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، باید… بیشتر بخوانید

به بحث بپیوندید

جستجو
اندازه
قیمت
امکانات رفاهی
امکانات

مقایسه اقامتگاه ها

مقایسه